Friday, November 23, 2007

Friend Zone

Nu, te inseli, conceptul de friend zone employed in postul asta nu e acela pe care il stii din filme, nu ma refer la dating. Ma refer la ceva mai real si mai important pentru mine cel putin. Ca sa fiu mai specific, ma refer la the Best Friend Zone. Ma uit in jurul meu, chiar de multe ori, si vad oameni care in 2 zile au intrat in unul in zona ceiluilalt. (2 zike sa spunem e un termen generic pentru conceptul de timp scurt). Si ma gandesc cu rautate ca respectivii probabil nu au a very well defined bfz tocmai pentru ca nu au best-friends. Si ma gandesc cu invidie ca eu nu pot intra brusc in zona cuiva, si vice-versa, oamenii intra foarte greu in my bubble. La mine e nevoie de difuziune, e nevoie de one molecule at a time. Si pana la urma sunt invidios sau trist? Am 3 persoane, la care tin foarte mult, care sunt acolo, in my best friend-zone, care au intrat acolo prin unintrusive methods. Simt ca nu mai am nevoie de alti oameni in zona respectiva. De fapt, nu ca nu mai am nevoie, ci ca nu mai am loc. Si mereu vreau sa-mi fac loc pentru mai mult, si uneori reusesc, sa mai primesc pe cineva pentru timp scurt, dar apoi imi dau seama ca nu e locul lui/ei acolo. In schimb, am un shallow-friend zone destul de extins, si asta imi place. Probabil din cauza asta e destul de greu sa difuzeze cineva prin membrana aia friendoplasmatica, pentru ca pana a ajunge la nucleu, e mult de traversat, sunt niste layere clare. Dar sincer sa fiu, mi-ar placea sa fiu mai lichid, sa se treaca ca prin apa, numai ca ma gandesc ca dak treci prin ceva ca prin apa sau aer ca apoi sa te lovesti de ceva dur..si dens precum cimentul s-ar putea sa faci un crack in ciment, si, si mai important s-ar putea sa te autofracturezi. Asa cum zicea si adriana intr-un post, eu sunt o persoana de un egoism structurat. Ca sa nu mai zic de acquaintance zone. Cred ca parerile sunt atat de impartite cu privire la persoana mea in zona asta. Dupa ce multi oameni au intrat in the shallow-friend area, mi-au spus ca la inceput ma considerau..ba un ciudat introvertit, ba un fitos cu aere de superioritate, ba un om absolut banal, ba ..ba asta ba...bla. Dupa ce au trecut mai departe, cik..ash da impresia ca sunt chiar okay. Si apoi in the bfz sincer, nici nu-mi pasa, pentru ca stiu ca acolo parerile nu mai conteaza, conteaza doar ca esti acolo, si orice parere imi vine fix in fata, si orice repros la fel. Suna rau? Nu chiar..Suna verdic ca lucrurile rele sa fie ale mele, si lucrurile bune sa fie tot acolo. Sa fie ceva face to face, truth to truth. Vorbeam mai de mult cu octavia ca relatiile dintre noi sunt de fapt o forma usoara de comunism. Si da,  my bfz is communist, cred in egalitatea asta no matter what. (ma rog am luat si eu doar partea cu egalitatea, si am taiat partea cu human rights repression. Pe de alta parte, asta s-ar numi democratie, insa mie-mi place sa numesc sistemul meu comunism, poate comunism democratic). In concluzie, n`ai inteles nimic. On the other hand, si a orbita in jurul my bfz, which is not that hard to reach, e foarte ushor de facut, si de acolo..daca difuzam..e usor..sau greu. Doamne cat de egocentrist suna postul asta...zici ca e o dedicatie pentru toti oamenii care ar vrea sa fie cei mai buni prieteni ai mei. Si io cred ca asta vine din frustrarea ca nu pot sa accept best-friends foarte usor, de fact exprimarea corecta ar fi ca ii accept foarte greu. Si as vrea sa fie mai usor, dar cred ca e un fel de bariera ca probabilitatea de a fi ranit, sa devina posibilitate, si din posibilitate sa se nasca o improbabilitate..imposibilitate..utopie. Da, da..nu stiu daca asta e prostie emotionala, sau inteligenta emotionala. Ah si inca ceva, mi se pare greu sa socializez cu oameni care nu-mi plac..De multe ori m-am intrebat daca e normal sau nu. De fiecare data cand m-am intrebat nu am reusit sa-mi raspund. Am pendulat contant intre da si nu. Si ma gandesc ca..daca uneori mi-e usor sa socializez si alteori nu, daca uneori sunt lider si alteori nu, daca uneori sunt iustin si alteor nu, inseamna ca nu am deloc constanta? Oare trec printr-o criza de personalitate, oare inca nu sunt definit ca persoana? Oare sunt colericomelancolic sau flegamtic sangvinic, in loc sa fiu doar una dintre cele 4, sau macar o combinatie normala de coleric-sangvinic sau melancolic-flegmatic? Sau sunt atat de format ca personalitate, incat orice alunecare imi da impresia ca sunt handicapat sau diform?

2 comments:

Raluca Petre-Sandor said...

nop, iustin, u r a perfectly normal guy. or, if u prefer it otherwise, u r out of the ordinary. :D
bfz should and must remain at a low level...just because best friends are HARD to find. so enjoy ur bfz and don't worry, everybody has a huge shallow friends zone!
:*

Mihailescu Andrei-Iustin said...

da stiu ..i`m normal :))darn it