Monday, August 27, 2007

How opportunistic must one be?

oportunitate - substantiv, posibilitate datorata unei combinatii favorabile de circumstante.

Asa ca o oportunitate pe intelesul meu, mai departe de definitie este o situatie, care daca exploatata poate aduce un individ la un status quo mai bun decat cel de fata. Practic invatarea unei limbi este o oportunitate, un curs lmt este o oportunitate, activitatea de debate e o oportunitate. Bineinteles, problema se pune acolo unde sa intalnesc 2 situatii favorabile? Pe care o alegi? Ce inseamna ca o situatie sa fie mai oportunitate decat alta!!!

Eu personal, am fost si imi place sa cred ca sunt genul de om care a profitat in general de pe urma acestor sanse, ash putea sa le spun, de fiecare data cand a avut ocazia. Am facut debate (considerat de mine cea mai importanta activitate, practic era centrul actiunilor mele), am particpat la tot felul de concursuri gen Aliante, la olimpiade, am facut cursuri pe la psiholog, am facut chiar si un curs lmt, am...mai pot scrie multe aici, nu are rost.

Eh dilema mea...e ca mi-am pierdut motivatia pentru debate si incercam sa`mi dau seama de ce anume am facut lucrul asta. Si dupa cateva zile in care m-am chinuit sa mi dau seama de ce eu nu vreau sa mai particip la nationala de anul asta, am realizat. Primele mele motive au fost banale: oamenii de acolo nu`mi mai spun mare lucru, debateul se termina pentru mine aici, pot sa merg sa fac ttt-ul ca sa devin trainer la lmt, cel mai serios motiv a fost "nu vreau sa merg la nationala"..si nu intelegeam de ce. Frustrarea mea era ca eu, omul care a profitat de toate shansele care i s-au oferit, refuzam sa mai profit de nationala asta...si de ce? Si dupa o discutia cu Mihaela, it hit me...era chiar simplu. Nationala nu mai era o oportunitate!!! Competitiile de debate in trecut erau pentru mine ca niste peaks, ei bine..din diverse motive, pe care nu vreau sa le enumar acum. La sfarsitul zilei, am realizat ceva banal, eu sunt un om care profita de oportunitati, si care nu face lucrurile din inertie. In momentul in care dezbaterile au incetat a mai fi o oportunitate (traiesc cu impresia ca mi-am dezvoltat abilitatile pe care debateul il dezvolta, am castigat si eu ce am putut, mi-am demonstrat ca pot), in momentul in care paralel cu nationala au aparut idei de genul..vreau sa fac ttt (se intampla in aceeasi perioada), mi-am pierdut tot ce inseamna debate-love. Acum nu stiu dak nu vreau sa raman prezent in club ca trainer, dar asta se va dovedi la randul sau ca are potential de oportunitate sau nu. Pana atunci...CODECS tot inainte.

eu, cel care profit

1 comment:

Ta Petite ReiNe said...

hmm....2 oportunitati cum spui tu...tin sa-ti spun ca sunt pe ac. lungime d unda q tine[oarecum]: am facut ttt-ul si sunt unul din oamnii de baza ai acdle[asociatie de comunicare si debate in lb. engleza]; cred merita din plin sa profiti de satisfactiile care iti sunt oferite de aceste 2 oportunitati..dar dupa un timp deja nu mai este neaparat o oportunitate pt tine; timpul tau a fost; tu esti acum,la randul tau, asa cum altii au fost pt tine, o oportunitate pt altii. Nu trebuie sa lasi placerea si dragostea ta pt debaturi(datorta careia ai ajuns, din cate am inteles din postul tau, la etapa nationala), poti imbina lucrurile. Gandeste-te l o kestie! Sunt convinsa k debatul te-a ajutat f mult la Codecs. Te exprimi mai bine, esti mai sigur pe tine etc.--> se completeaza una pe alta. Profita in cont. de oportunitatiile debatului(chiar daca nu le vezi, formeaza-ti-le singur), alterneaza-le cu lmt-ul si vei vedea ca se vor completa si vor fi in favoarea ta;).
Mai mult! Ofera si altora oportunitati!

Good Luck!